Als onderdeel van de samenwerking tussen de Stichting Vlink, Bouwend Nederland en de Inspectie SZW rondom het thema verantwoord opdrachtgeverschap is op 12 maart het Inspectie SZW projectteam in Groningen op bezoek geweest.

In de ochtend gaven Sander Wubbolts en Alja Vos van Bouwend Nederland Regio Noord hun visie op het onderwerp en deelden zij de ontwikkelingen in het aardbevingsdossier. Gedurende het gesprek werd duidelijk welke mogelijkheden er liggen in de samewerking tussen Bouwend Nederland, Inspectie SZW en Vlink.

Vervolgens werd een bezoek gebracht aan het kennis- en innovatiecentrum, voor de Bouw & Infra BuildinG waar een rondleiding werd verzorgd door Rolf Koops en Kim Bode.

In de middag werd een bezoek gebracht aan het verstevigings- en renovatieproject van Rottinghuis’ Aannemingsbedrijf in Middelstum. Inspectie SZW heeft hier een kort filmpje van gemaakt: Anders veilig bouwen in het Groningse aardbevingsgebied